شماره تماس : 09136552011

چهار چالش در تدریس آنلاین کودکان

چالش های تدریس آنلاین

آموزش آنلاین کودکان می تواند بسیار چالش برانگیز باشد . در این جا چند نکته مفید برای درگیر نگه داشتن کودکان در طول کلاسهای آنلاین ارائه می گردد :

چالش های تدریس آنلاین

چالش اول : آموزش دادن در یک کلاس آنلاین .

شما ممکن است قادر به دیدن عکس العمل دانش آموزتان به وضوح کلاسهای حضوری نباشید و نتوانید متوجه شوید که آیا آنها متوجه سخنان شما شده اند یا نه ؟
به دلیل مشکل در اتصال اینترنت نیز ممکن است دانش آموز قسمتی از تدریس را از دست بدهد . بدون اینکه کسی کنار آنها نشسته باشد که سخنان شما را کنترل کند ، دانش آموزان خیلی سریع ممکن است ، رشته ی سخن از دستشان خارج شود .

راه حل :

از فعالیت هایی استفاده کنید که دانش آموزان شما در حال حاضر با آن آشنایی دارند و قبلا انجام داده اند .

در مورد چگونگی آموزش های خود فکر کنید :

برای چک کردن این که دانش آموزان متوجه شده اند چه کاری انجام دهند ، سوال بپرسید و همیشه قبل از انجام یک فعالیت یک مثال از آن فعالیت انجام دهید .
آیا می توانید آموزش های خود را بر روی صفحه بنویسید تا دانش آموزهایتان بتوانند چیزی که می گوییید را همزمان با شنیدن بخوانند ؟
چک کنید آیا دانش آموز ، آموزش را به زبان خودش متوجه شده است یا نه ؟ مخصوصا دانش آموزان خیلی کم سن یا با سطح پایین .

چالش دوم : فعالیت ها در آموزش آنلاین نیاز به زمان بیشتری برای آماده کردن و آموزش دادن دارند .

فعالیت ها معمولا در آموزش آنلاین زمان بیشتری نیاز دارند ، زمان برای رفع مشکلات تکنیکی و بررسی همه دانش آموزان که آیا می بینند و می شنوند .

راه حل :

برنامه زیادی را برای یک کلاس قرار ندهید ، یک هدف واضح انتخاب کنید و درسهایتان را ساده کنید ، به فعالیت هایی فکر کنید که کوتاه باشند ، که بدون درنظر گرفتن سرعت به شما در رسیدن به آن هدف کمک کنند .
از روش های بازخورد با زمان کار آمد استفاده کنید . برنامه ریزی کنید که چگونه در کلاس بازخورد داشته باشید و جواب های دانش آموزان را در طول کلاس کنترل کنید .
به جای نام بردن تک به تک دانش آموزان برای جواب دادن که بسیار زمان بر است و همچنین باعث بهم ریختن اعصاب دانش آموزان می شود ، جواب ها را روی صفحه نشان بدهید که دانش آموزان خودشان جوابهایشان را چک کنند .

چالش سوم : دانش آموزان به راحتی حواسشان پرت می شود .

برخلاف کلاسی که دارید ، شما هیچ کنترلی بر اینکه از کجا دانش آموزان به درس ملحق می شوند ندارید . دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است تمرکز دانش آموزان را در طول درسهای آنلاین بهم بریزد .

راه حل :

تا جایی که امکان دارد دانش آموزان را در درس ها درگیر کنید . با هم دانش آموزان صحبت کنید و وقتی با آنها صحبت می کنید اسمشان را صدا کنید .
به آنها یک وظیفه ی فیزیکی بدهید و سرعت درس دادن را تغییر دهید تا عکس العمل آنها را بگیرید ، شما می توانید از آنها بخواهید چیزی که در اتاق هست را به شما نشان بدهند ، یا چیزهایی را با یک رنگ خاص را نشان بدهند ، یا دست بزنند، این شیوه ی خوبی است که دانش آموزان را بدون اینکه بخواهیم حرف بزنند درگیر کنیم و فهمیدن آنها را بررسی کنیم .
شیوه دیگر برای درگیر کردن دانش آموزان و مشارکت اشتن آنها این است که از آنها بخواهیم فلش کارت های خودشان را درست کنند و در نهایت توجهشان را با یک شعر جلب کنید ، دانش آموزان می توانند با یکدیگر آوار بخوانند و حتی برقصند یا حرکاتی داشته باشند .

چالش سوم : معلم ها زیاد صحبت می کنند ولی دانش آموزان به اندازه کافی صحبت نمی کنند .

راه حل :

اگر می توانید زمان استراحت را کنترل کنید ، به دانش آموزان زمان بدهید تا از کلاس خارج شوند و استراحت کنند و در طول زمان استراحت با یک نفر که به اندازه ی کافی صحبت نداشته است ، صحبت کنید .
از طرف دیگر می توان دانش آموزان را به صورت 2 به 2 در برابر یکدیگر قرار داد تا با یکدیگر صحبت کنند ، در حالیکه بقیه ی دانش آموزان به آنها گوش می دهند .
راه دیگر برای اینکه مطمئن شوید دانش آموزان بیشتر صحبت می کنند ، این است که یک فعالیت را نشان بدهید و از دانش آموزان بخواهید آن فعالیت را هدایت کنند و این باعث می شود که دانش آموزان کلمات متفاوت را تمرین کنند و بدون نیاز به دخالت معلم سوال و جواب کنند .

چالش های تدریس آنلاین

 

برای اطلاعات بیشتر مقاله زیر را مطالعه کنید :

والدین چگونه می توانند در آموزش زبان کودکشان آنها را حمایت کنند؟

 

https://www.cambridgeenglish.org/blog/challenges-in-teaching-young-learners-online/

 

 

اشتراک گذاری مقاله :

چت از طریق واتساپ