شماره تماس : 09136552011

والدین چگونه می توانند در آموزش زبان کودکشان آنها را حمایت کنند؟

والدین چگونه می توانند در آموزش زبان کودکشان آنها را حمایت کنند؟

والدین چگونه می توانند در آموزش زبان کودکشان آنها را حمایت کنند؟

اگر من به خوبی نتوانم انگلیسی صحبت کنم می توانم فرزندم را حمایت کنم ؟

بله ! شما باتشویق فرزندتان و دادن فرصت یادگیری زبان انگلیسی می توانید به آنها در به دست آوردن اعتماد به نفس و احساس انگیزه بیشتر کمک کنید . مسلما کودکانی که در خانه تشویق بیشتری دریافت می کنند ، یادگیری بسیاری راحت تری دارند .
همچنین شما می توانید در کنار فرزندتان کمی زبان انگلیسی را آموزش ببینید. اگر شما مشتاق یادگیری زبان باشید حتما آن ها هم مشتاق تر خواهند بود .

چگونه می توانیم در خانه انگلیسی را تمرین کنیم ؟

از مقالات ، راهنمایی ها و منابع آموزشی ما استفاده کنید . در اینجا چند نکته برای شروع را عنوان می کنیم .

کم ولی مداوم آموزش ببینید :تمرین مدام در آموزش زبان کودکان ، تاثیر بسیار زیادی دارد . فعالیت های کوتاه و مفرح ( برای کودکان 3-10 دقیقه ای ) در نظر بگیرید . همچنین اگر کودکان از فعالیت های انفرادی لذت می برند ، اجازه بدید که زمان فعالیت شان را خودشان کنترل کنند.

ایجاد اعتماد به نفس :

کودکان بعضی مواقع از اینکه در برابر همکلاسی هایشان اشتباهی داشته باشند می ترسند و آنها اغلب راحت ترند موارد جدید را نزد والدینشان امتحان کنند . بنابراین وقتی فرزندتان نزد شما این ریسک را انجام می دهد آنها را تشویق کنید و به آنها احساس موفقیت و پیروزی بدهید .

روی علائق فرزندتان تمرکز کنید :

معلمان تدریسی را ارائه می دهند که امیدوارند همه کلاس به آن تدریس علاقمند باشند در حالیکه شما می توانید واقعا روی علائق فرزندتان تمرکز کنید . از ابزارهایی استفاده کنید که فرزندتان بیشتر لذت می برد ، چه دایناسور ، چه رقصیدن !

چطور والدین باید با آموزش زبان انگلیسی فرزندشان درگیر باشند ؟

بین instruction و education تفاوت وجود دارد :
Instruction این است که بگویید چه کاری را و چگونه انجام بدهد .
Education هدایت کودکان به پتانسیل کاملشون است به نحوی که مستقل تر بشوند .
والدین با تشویق و دادن اعتماد به نفس به کارهای کودکان ، دلگرم کردن آنها و کمک کردن به آنها برای بهبود مهارت مطالعه نقش حیاتی را ایفا می کنند .

چه نوع جایزه دادنی در جهت یادگیری موثرتر است ؟

جایزه های بعضی وقت ها به جای اینکه مهارت های مطالعه ی بلند مدت را توسعه بدهند می توانند رفتارهای یک باره و موقتی را ایجاد کند . این خیلی مهم است که تلاش را ستایش کنید و نه فقط نتایج و هوش را .
این به این معنی است که فرزندتان را ، وقتی به راه خود ادامه می دهند ، موقعی که چیز سختی را در می یابند یا خودشان راهی برای حل مشکلشان پیدا می کنند ، ستایش و تشویق کنید . تحقیقات نشان می دهد که کودکانی که این گونه تشویق می شوند ، بهترین پیشرفت را در مطالعاتشان خواهند داشت .
معلمان معمولا نمی توانند پاداشی جز تشویق کردن ارائه بدهند . والدین گزینه های بیشتری دارند و جایزه ها هیچ هزینه ای ندارند . به طور مثال موارد زیر را می توانید امتحان کنید :
جایزه های فعالیتی : مثلا فرزندتان زمان آزاد بیشتری برای انجام فعالیت های مورد علاقه اش دریافت نماید .
جایزه های اجتماعی : فرزندتان زمان های کیفی اضافه تری برای وقت گذراندن با فامیل یا دوستان دریافت کنند.
از خود فرزندتان بپرسید چه طور برای تلاش اش ارزش قائل شوید ، ایده های آن ها بسیار شگفت انگیز است .

آیا ممکن است کودک من اشتباهات تلفظی من را کپی کند ؟

خیر . کودکان می توانند تفاوت ها در لهجه را بشنوند و لهجه شان به وسیله ی موارد زیادی تحت تاثیر قرار می گیرد ، معلم هایشان ، گروه همسالانشان ، بازیگران فیلم ها و …….. .
لهجه ی کودکان در طول رشدشان می تواند به راحتی تغییر کند ، و از سال های نوجوانی به بعد تسلط بر لهجه سخت تر است .
در نظر داشته باشید که یک لهجه ی انگلیسی صحیح واحد وجود ندارد . در کشورهایی از جمله استرالیا ، کانادا ، ایرلند ، نیوزیلند ، آمریکا و انگلستان ، بیش از 100 منطقه و انواع مختلف لهجه های محلی انگلیسی وجود دارد .
به علاوه ، اکثر مردم که از زبان انگلیسی استفاده می کنند از کشورهای دیگر در سرتاسر جهان هستند .
انگلیسی زبان ها به شنیدن لهجه های متفاوتی عادت کرده اند و این مهمترین قسمت یادگیری زبان انگلیسی است .

آیا این که والدین با بیشتر از یک زبان صحبت کنند برای کودکان گیج کننده نیست ؟

خیر ، هیچ چیزی در تحقیقات ما این مورد را به عنوان مشکل نشان نداده است . در نظر داشته باشید که زمان های مجزایی را برای تمرکز روی هر یک از زبان ها قرار بدهید .
اگر شما یک جمله را به انگلیسی بیان می کنید و دوباره به یک زبان دیگر ، کودک شما به صورت اتوماتیک به اون زبانی که قوی تر است گوش می کند بعد آن را به زبان دیگر تبدیل می کند .
نگران نباشید اگر کودک شما در طول یادگیری زبان انگلیسی گاهی گیج می شوند . داشتن منحنی U شکل یادگیری طبیعی است . یک قدم به عقب و سپس دو قدم به جلو .

والدین چگونه می توانند در آموزش زبان کودکشان آنها را حمایت کنند؟

 

https://www.cambridgeenglish.org/learning-english/parents-and-children/how-to-support-your-child/how-parents-can-support-english-language-learning/

 

برای اطلاع از چالش های تدریس آنلاین کودکان مقاله زیر را بخوانید :

چهار چالش در تدریس آنلاین کودکان

 

اشتراک گذاری مقاله :

چت از طریق واتساپ